بزرگترین مرجع ونمایشگاه صنعت چوب ایران

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

9 راز طراحان دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی رازهایی برای تغییر دکوراسیون و باز کردن فضای داخلی تان وجود دارد. بهتر است این رازها را از زبان طراحان دکوراسیون داخلی بدانید .

این رازهای طراحان داخلی را بدانید

پروژه ‎های استیو گمبرل (Steven Gambrel) معمولا در محدوده ‎ چند میلیون دلاری هستند. اما اون یک سری نکات برای طراحی دکوراسیون داخلی دارد که به آسانی برای بودجه‎های کمتر می ‎توانند به کار گرفته شوند. چیزی که ما از او یاد گرفته ‎ایم به صورت زیر است.

 

1 – از آینه ‎ها برای باز کردن فضای یک اتاق استفاده کنید

آینه ‎های جیوه ‎ عتیقه ‎ قاب گرفته شده بالای طاقچه به عنوان یک قطعه ‎ توصیف کننده ‎محیط دیده می ‎شوند در حالیکه آینه ‎های شفافی که در جلوی شومینه قرار دارند به انسان یک نوع حس توهم می ‎دهند. از زوایای مختلف، همانند زمانی که روی مبل راحتی نشسته باشید، تقریبا وجود این آینه ‎ کنار شومینه باعث می ‎شود یک نوع حس دو برابر شدن فضا به وجود آید .

 

2 – با رنگ محیط را آراسته کنید

این اتاق از عناصر معماری تهی بود. اضافه کردن مرز به محیط در قالب یک پالت رنگی تیره تر از دیوار ‎ها، باعث بیشتر نمایان شدن کار ‎های چوبی (نظیر در، قاب پنجره و غیره) اتاق شده است. همچنین قرار دادن یک ...

 

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نمایشگاه چوب ایران

نحوه نصب پارکت لمینیت

کفپوش های لمینت از تایل های خاصی تشکیل می شود که در اطراف هرکدام زبانه و شیار های ویژه ای وجود دارد که می توان توسط آنها این قطعات را در کنار هم قرار داد و قفل نموده و سطحی یکنواخت با ظاهری بسیار زیبا ایجاد نمود . از اینرو امروزه تقاضا جهت نصب و اجرای این نوع کفپوش روبه افزایش است .
در ادامه به روش نصب انواع کفپوش لمینت می پردازیم :

 

نکات مهم قبل از اجرای تایل های لمینت :

● تغییرات دما و رطوبت می توانند تاثیرات زیادی بر روی تایلهای لمینت داشته باشند لذا پیشنهاد می شود حدود 48 ساعت قبل از اجرای کفپوش لمینت ٬ بدون باز نمودن جعبه ها آنها را در محل مورد نظر تخلیه نمایید .
● این کفپوش ها را می توان روی اغلب پوشش های موجود مانند کفپوش های چوبی ، PVC ٬ کف های سیمانی و یا موزائیک و سرامیک نصب نمود. اما موکت های نرم دارای...

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نمایشگاه چوب ایران

لمبه

لمبه به چوبی گفته می شود که در کنار هم و به صورت اتصال قلیف (کام و زبانه طولی)به هم متصل می شوند و در نهایت یک سازه، دیواره یا سقف تمام چوب منعطف حاصل می گردد.

 

لمبه به دلیل اتصال قوی که دارد در بیشتر سازه ها قابلیت استفاده را دارد به خصوص از نوع ضخیم آن برای سونای خشک و نمای ساختمان استفاده می شود.
لمبه ها را می توان از نظر ظاهر و فرم اتصال به گونه های مختلف تقسیم نمود مانند: لمبه شیار دار، لمبه طر تمام چوب، لمبه لبه گرد و لمبه قدیمی و…
در ساخت لمبه میتوان از چوب، نئوپان روکش شده،mdf، سه لایی و … 

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نمایشگاه چوب ایران

تخته فیبر عایق

اگر چه در تولید تخته فیبر عایق پارا فین بحالت مذاب در قسمت پخت یا ریفانر ها استفاده می گردد ، ولی اغلب به صورت محلول در آب مورد استفاده خواهد گرفت . پارافین مذاب بیش از محلول در آب مقاومت ها کاهش می دهد . در بعضی از کار خانه ها از آهار رزین یا مخلوط آهار و پارافین استفاده می گردد . آهار رزین به مقدار کمتر از پارافین مقامت ها را کاهش داده ، ولی با توجه به این که نقطه ذوب آن زیاد است نیاز به درجه حرارت زیاد تری در خشک کن دارد . برای تاثیر بهتر آهار باید ذوب گردد . درجه حرارت زیادتر خشک کن به افزایش کارائی و بهبود آهار زنی انجامیده ، بطوریکه با افزایش در جه حرارت می توان از مقدار مصرف آهار کاست . ولی در شرایطی که هزینه تامین انرژی زیاد است ، استفاده از در جه حرارت کمتر خشک کن و مصرف زیاد تر پارافین ترجیح داده می شود . بعلاوه اگر تخته ها بطور کامل خشک نگردند نیز آهار پارافین تاثیر خود را دارد .نشاسته به مقاومت های تخته فیبر عایق می افزاید و بدین منظور می توان از هر نوع نشاسته استفاده کرد . برای مصرف ابتدا نشاسته را در آب حل کرده و محلول به دست آمده را قبل از ماشین فور مینگ به خمیر می افزایند . مقدار مصرف نشاسته بین 1تا2 درصد بوده که اگر مقدار مصرف آن افزایش یابد تخته فیبر عایق بطور شدیدتری در معرض حمله حشرات و پوسیدگی قرار می گیرد .

عمل آوری با مواد ضد آتش و حفاظتی:

چوب و محصولات چوبی نظیر تخته فیبر از مواد آتش گیر(قابل احتراق) هستند. اگر این مواد در معرض درجه حرارت زیاد قرار گیرند گازهای قابل احتراق تشکیل داده که نه تنها باعث تخریب در اثر آتش شده، بلکه تولید دود کرده که از دید انسان کاسته، فرار را مشکل کرده و به دستگاه تنفسی آسیب می رسانند. اگر در مورد محصولاتی نظیر ستون ها ، تیرها و کف.....

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نمایشگاه چوب ایران

تخته خرده چوب چیست ؟(نئوپان)

نئوپان

تخته خرده چوب فرآورده چوبی صفحه ای شکل است که از مخلوط خرده چوب با سایر مواد لیگنو سلولزی و مواد چسبنده به کمک فشار و حرارت دادن ساخته می شود .

صنعت تخته خورده چوب یکی از صنایع جدید است و در مقایسه با صنایع تخته فیبر وتخته چند لایه قدمت چندانی ندارد. این صنعت در حال حاضر به علت استفاده از هر گونه ضایعات چوبی اعم از سه ریال شاخه ها، و مازاد مزارع پنبه وغلات، کتان و کنف و دیگر گیاهان چوبی در ردیف مهمترین صنایع وابسته به چوب قرار دارد. تعدادی از واحدهای تولیدی تخته خرده چوب در ایران عبارتند از : نکا چوب، شموشک و شهید باهنر گرگان، نئوپان گنبد، و ……..

 طبقه بندی تخته خرد چوب بر اساس روش ساخت (پرس کردن)

تخته های حاصل از پرس صفحه ای(صاف) : در این روش جهت طول ذرات تشکیل دهنده کیک تخته خرده چوب به صورت اتفاقی مرتب شده است. این تخته از نظر شکل مقطع (ساختمان نیمرخ ضخامت تخته) خود به چند دسته....

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نمایشگاه چوب ایران